MITSUBISHI i-MiEV

Mitsubishi električni i-MiEV

i-MiEV je električno vozilo koje je bazirano na „i“ mini automobilu koji pokreće električni motor snage 47kw ili 64ks. U pitanju je vozilo čija emisija emitovanja štetnih materija ne postoji.

Poređenja radi korišćenjem ovog visokoekološkog minijaturnog automobila generiše je godišnje jedna tona manje CO2 u poređenju sa automobilom na benzinski pogon. A pomenuta tona CO2 da bi se apsorbovala potrebno je da je apsorbuje 76 stabala japanskog drveta kedar u toku cele godine. Japanski mališan izabran je za transformaciju zbog niza tehničkih karakteristika. Ima zadnji pogon, a rezervoar u podu odgovara smeštaju baterija i postavljanju električnog motora bez gubitka zadnjih sedišta i prtljažnika.

SISTEM NAPAJANJA

Na modelu i-MiEV postoji poseban pristup na mrežu s visokonaponskom strujom, koji omogućava brzo punjenje litijum-jonskih baterija. Za pola sata japanski mališan je spreman za puni pogon, što je izvrstan rezultat za model koji će krajem 2010. postati prvi elektromobil u ponudi na domaćem tržištu. U Japanu je već u prodaji, a u Evropu dolazi krajem godine. Rešenje se sastoji u dve utičnice. Na desnoj strani je ulaz za spajanje na klasičnu kućnu mrežu od 220 volti, kojoj je potrebno sedam sati kako bi u potpunosti napunila baterije.

Znatno brže punjenje osigurava utičnica smeštena na levoj strani, sa utičnicama spremnim da podrže protok struje od 100 ampera – tada se 80 posto kapaciteta baterija puni u samo 30 minuta. Još bolje, prema fabričkim deklaracijama, punjenje od pet minuta dovoljno je za prevaljivanje čak 40 km. Ipak, problem je što to zahteva spajanje na mrežu sa 50-60 kW, tako da će za brzo punjenje biti potrebno da se izgradi mreža stanica, kakve već postoje u Japanu.

Takođe, ovo vozilo će svakako da utiče i na Vaše troškove. Naime, kada se uporedi cena koštanja pređenog kilometra ispostavlja se da je ona ukoliko se odlučite za i MiEV samo 30% od cene pređenog kilometra ukoliko se koristi benzinski mini automobil. U zavisnosti od cene električne energije ova ušteda može da bude čak i veća, ukoliko na primer bateriju vašeg i MiEV punite tokom jeftinije tarife naplate električne energije.

Kada su u pitanju performanse električnog automobila, upotrebom visoko efikasnog sinhronog motora sa permanentnim magnetom koji generiše visoki obrtni momenat pri niskim brzinama obrtanja dobija se snažna akceleracija. Kada se pritisne papučica gasa na videlo izbijaju sve prednosti električnog automobila. Start je živahan zahvaljujući 180 Nm, koji se javljaju praćeni tek laganim zujanjem. Još jedna od prednosti ovog automobila je to što on potpuno oslobođen vertikalnih vibracija koje proizvode klipovi koji se kreću u klasičnom benzinskom motoru pa samim tim je i njegov rad znatno tiši.
Specifikacije i MiEV automobila uključuju dimenzije od 3395x1475x1600 mm, težinu od 1080kg kao i maksimalnu brzinu od 130km/h. Maksimalna snaga koju motor može razviti je 47kW a jednim punjenjem baterije može se preći 144km. Visoka cena koju će ovaj automobil imati, kada se nađe u prodaji, je formirana uglavnom zbog litijum-jonskih baterija, koje su skuplje, ali mnogo kompaktnije, lakše i snažnije od nikl-metalnih baterija koje se najviše koriste u hibridnim vozilima.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: električni
Snaga: 47 kW/64 KS
Moment: 180 Nm
Baterije: litijum-jonske
Pogon: zadnji
Brzina: 130 km/h
Autonomija: 144 km
Dimenzije: 339x147x160 cm
Masa: 1080 kg